Störung während des Dialogs


Als drei Schüler einer 6. Klasse an einem Gymnasium in einer Englischstunde im Rahmen der Schulpraktischen Übungen einer Studentin, ihren selbst geschriebenen Dialog vortragen sollen, fangen sie während ihrer Präsentation an zu lachen. Der Schülerin, welche ihre Mitschüler danach einschätzen soll, fällt dies gleich negativ auf.

Schüler A:

[Er liest vor.] Your majesty! I saw the future and I have bad news.

Schüler B:

[Er liest vor.] What did you see?

Schüler A:

[Er liest vor.] You’re going to be very ill and die.

Schüler C:

[Er liest vor.] What happens with my son?

Schüler A:

[Er liest vor.] I have a plan. Don’t worry about your son.

Schüler C:

[Er liest vor.] What will the plan be like?

Schüler A:

[Er liest vor.] I will go … [Die SuS kichern laut.] Sorry.

Schüler B:

[Sie kichern immer noch. Er liest vor.] It’s fine. I will go, I will go and die, but my son won’t. He’s too young.

Schüler A:

[Er liest vor.] I’m going to bring him to a noble family and they will adopt and take care of him.

Schüler B:

[Er liest vor.] Sounds good.

Schüler C:

[Er liest vor.] Yes, I hope it works.

Studentin:

Okay. Are you finished? Okay, can somebody please give a short feedback? [Sie kichern immer noch.] What did you think about the dialogue? [Sie schaut auf den Sitzplan.] Karolin?

Karolin:

I think it was good. Ähm, yes and they laughed in the middle of the dialogue.

Studentin:

They laughed in the middle of the dialogue. Yes.

Karolin:

Dialogue.

Studeontin:

Yes.

Karolin:

And that was not so good.

Studentin:

Yes. It was a little bit hard to understand, right?

Karolin:

Yes, [???]


Autorschaft
Juliane Goetz |
Erhebungskontext
Erhebungsmethode