28. Jan 2024

„Das Parlament“ in neuem Layout

Seit vielen Jahren berichtet die Wochenzeitung „Das Parlament“ über das politische Geschehen in der Bundeshauptstadt und den Ländern: es finden sich in den einzelnen Ausgaben regelmäßig aktuelle Berichte zur Arbeit des Bundestages sowie zu Parteien und Wahlen. Hinzu kommen Rezensionen einschlägiger Publikationen aus Politik und Politikwissenschaft. Der Internetauftritt der Zeitung war stets etwas altbacken, nun aber hat ein Relaunch der Homepage stattgefunden, die ab sofort einfacher zu navigieren ist, ein moderneres Outfit bietet und bei der insgesamt die Nutzerfreundlichkeit stärker im Fokus steht. Einen Einblick kann man sich hier verschaffen.

Übrigens: für Studierende ist ein Abonnement der Zeitung für schlappe 13,80 Euro pro Jahr zu haben. Inbegriffen ist dabei die Zeitschrift „Aus Politik und Zeitgeschichte“, die Woche für Woche in spezifischen Themenheften aktuelle und relevante Untersuchungsgegenstände aus Politik und Gesellschaft aufgreift und die in vielfältiger Form für die Vorbereitung von Referaten, Haus- und Abschlussarbeiten genutzt werden kann.

Über Michael Kolkmann

1. You write well I really like what you write.
    digitize-india
    ROT

2. Aadhar Card sagt:

I am really very happy to visit your blog. Now I am found what I actually want. Thanks a lot for sharing a piece of wonderful information which I am looking for for a longer period of time.
    Online Aadhar Card Correction

3. Typing Speed sagt:

Really impressed! Everything is very open and very clear clarification of issues. It contains true facts. Your website is very valuable. Thanks for sharing.
    LDC Typing Test

4. Data Entry sagt:

Nice post. I found this to be an informative and interesting post, so I think it is very useful and knowledgeable. I am glad to read this post and hope your next article is are so useful for me so you are meeting in the next process for more information click this link below: –
    Flexjobs Data Entry

5. Typing Speed sagt:

All the content you mentioned in the post is too good and can be very useful. I will keep it in mind, thanks for sharing the information keep updating, looking forward to more posts. Thanks
    Typing Test Numeric
    RIT

6. Enjoyed reading the article above really explains everything in detail, the article is very interesting and effective. Thank you and good luck with the upcoming articles
    NEBSIT

RIT

7. Thanks For sharing this Superb article. I use this Article to show my assignment in college.it is useful For me Great Work