27. Apr 2020

Debatte: Die gesellschaftspolitischen Konsequenzen von Corona

Das Institut für Politikwissenschaft der Justus-Liebig-Universität Gießen (JLU) veranstaltet gemeinsam mit dem Zentrum für Medien und Interaktivität, welches ebenfalls an der JLU beheimatet ist, am Dienstag, den 28. April 2020 um 18 Uhr eine Onlinedebatte rund um die gesellschaftspolitischen Konsequenzen der aktuellen Corona-Krise. Details zur Veranstaltung gibt es hier. Unter dem Twitter-Hashtag #CoronaKontroverseJLU besteht die Möglichkeit, sich mit Kommentaren und Fragen in die Debatte einzuschalten. Den Stream gibt es dann pünktlich zum Veranstaltungsbeginn auf dieser Seite zu verfolgen.

Über Michael Kolkmann

1. Donald sagt:

The socio-political consequences of the Corona crisis highlight the crucial role of legal assistance. Emergency measures raise questions about civil liberties and privacy rights, requiring legal oversight to ensure they align with constitutional principles. Vulnerable communities may face disproportionate impacts and barriers in accessing legal help, emphasizing the need for equal access to justice. Legal experts will play a key role in assessing measures‘ effectiveness, advocating for accountability, and guiding policy reforms for future resilience.

2. Anisa sagt:

Apartments for rent in Achrafieh offer a perfect blend of modern living and historic charm, with spacious interiors and convenient amenities, apartments for rent in achrafieh BeiTeck provides a diverse selection of rental properties in Achrafieh to suit every lifestyle and budget.

Letzte Kommentare